Dadaabin pakolaisleiriä laajennetaan
Taina Tervo,
25.08.2011

Maailman suurin pakolaisleiri Kenian Dadaabissa laajenee uudelle alueelle. Ensimmäiset 30 000 somalipakolaista ovat jo muuttaneet leirin laajennusosaan.

World Vision toimittaa alueelle 5000 säänkestävää telttaa pakolaisten käyttöön. Järjestön Itä-Afrikan hätäavun neuvonantajan Michael Arungan raportin mukaan teltat kestävät mahdolliset rankkasateet ja ne suojaavat muun muassa käärmeiltä. Ne auttavat myös torjumaan malariaa aiheuttavia moskiittoja. Etenkin lapset ja aliravitsemuksesta kärsivät voivat helposti saada taudin. Järjestö on vienyt teltoista perille puolet ja loputkin ovat jo matkalla määränpäähänsä.

Telttojen lisäksi World Vision on toimittanut uudelle leirille 5000 hätäapupakettia, jotka sisältävät muun muassa huopia, moskiittoverkkoja, vesiastioita, ruuanlaittovälineitä ja henkilökohtaisen hygienianhoitoon tarvittavia tuotteita.

World Vision tekee kiinteää yhteistyötä Kansainvälisen siirtolaisuusjärjestön (IOM) ja YK:n pakolaisjärjestön (UNHCR) kanssa vakiinnuttaakseen olot uudella leirillä.

Ryhdy kummiksi
Näin autat Kummi-info Katastrofiapu

Asiakaspalvelu vastaa kysymyksiisi

arkisin klo 8.30 - 16
torstaisin klo 8.30 - 18
asiakaspalvelu@worldvision.fi

lahjoitustili: 800015-70768136
Iban FI 32 8000 1570 7681 36

Suomen World Vision on vuonna 1983 perustettu kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja osa kansainvälistä World Vision -verkostoa. Jo kymmenet tuhannet suomalaiset ovat kanssamme parantamassa lasten elinoloja, edistämässä oikeudenmukaisuutta ja tuomassa toivoa sinne, missä on äärimmäistä köyhyyttä.

Katsotuimmat sisällöt