Startup-yritys Supercell lahjoittaa palkintonsa Suomen World Visionille

Suomen tykätyimmäksi äänestetty startup-yritys Supercell lahjoittaa palkintonsa, 30 000 eurolla mainosaikaa MTV3-kanavalla, Suomen World Visionille. Yritys palkittiin kansainvälisessä Slush-konferenssissa Tosielämän diili -ohjelman äänestystuloksen perusteella.

– Olemme hyvin kiitollisia avusta, jota itse aikanaan saimme yrityksemme alkumetreillä muun muassa sijoittajiltamme ja Tekesiltä. Nyt haluamme vuorostamme auttaa muita. Siksi koemme tärkeäksi laittaa hyvän kiertämään Suomen World Visionille, joka tekee merkittävää kehitysyhteistyötä maailman lasten auttamiseksi, kertoo toimitusjohtaja Ilkka Paananen.

Supercell on kirinyt peleillään Clash of Clans ja Hay Day latauslistojen kärkeen. Esimerkiksi tällä hetkellä Clash of Clans on ykkössijalla Applen sovelluskaupassa Yhdysvalloissa sekä yli 70 muussa maassa ympäri maailman. Suomalaiset pelialan ammattilaiset perustivat yrityksen vasta kaksi vuotta sitten, joten kasvu on ollut hyvin nopeaa. Wired-lehti nimesi sen taannoin kuumimpien teknologiayritysten listalleen.

– World Vision lähti myös aikoinaan liikkeelle yhden ihmisen innovaatiosta, ja nyt kummilapsitoiminnassa on mukana jo 4,2 miljoonaa lasta kehitysmaissa. Olemme hyvin iloisia Supercellin lahjoituksesta, joka osaltaan edistää kehityksen menestystarinoiden rakentamista pitkäjänteisesti, sanoo viestintäjohtaja Unna Lehtipuu Suomen World Visionista.

Lahjoitus konkretisoituu jo joulun aikana, sillä MTV3-kanavalla näkyvät kummimainokset ovat Supercellin tukemia.

- Saamamme tv-aika on merkittävä kädenojennus ja lisä kehitysmaiden lasten asian esille tuomiseen. Mitä useamman suomalaisen sydän syttyy ja halu auttaa kasvaa, sitä useampi kehitysmaan lapsi saa mahdollisuuden parempaan tulevaisuuteen, Suomen World Visionin markkinointipäällikkö Päivi Lindroos sanoo.

Tutustu Supercelliin