Uskallatko olla tekemättä mitään?

lapset ugandassa
Meidän kanssamme yrityksesi suojelee erityisesti lapsia.

Äärimmäinen köyhyys on lisääntynyt ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen, ja samalla työttömien määrä on kasvanut voimakkaasti. Köyhyyden vastaiseen taisteluun tarvitaan meitä jokaista – myös yrityksiä.

Maailmanpankin mukaan koronapandemia uhkaa tämän vuoden aikana sysätä 150 miljoonaa ihmistä äärimmäiseen köyhyyteen. Heistä noin puolet on lapsia. YK on ennustanut, että 235 miljoonaa ihmistä tarvitsee humanitaarista apua ja suojelua vuonna 2021. Kasvua on tullut vuodessa peräti 40 prosenttia.

Nyt jos koskaan tarvitaan globaalia vastuunkantoa ja tukea kehittyville maille, jotta suunta saadaan kääntymään takaisin positiiviseksi. Tässä työssä yrityksillä on tärkeä rooli.

Suomen World Vision tekee töitä lasten terveyden, ravitsemuksen, suojelun ja koulutuksen turvaamiseksi. Kansainvälisesti olemme maailman suurin kummilapsijärjestö ja yksi johtavista puhtaan puhtaan veden mahdollistajista. Toimimme 99 maassa.

Teemme yhteistyötä pienten ja isojen yritysten kanssa, ja kumppanimme ovat eri toimialoilta. Meillä on kattava kokemus räätälöidystä yritysyhteistyöstä, joten yritys voi valita toimintaansa parhaiten tukevan yhteistyön.

Muutama yhteistyökumppanimme kertoo kokemuksistaan

"Lasten oikeudet ja ympäristö ovat meille sydämenasioita"

– Perheyhtiössämme arvot ja tavoitteet ovat hyvin pitkäaikaisia ja polveutuvat sukupolvelta toiselle. Haluamme auttaa ja tukea kaikkia sidosryhmiä kestävän kehityksen mukaisiin vastuullisiin tekoihin. Lasten oikeudet ja ympäristö ovat meille sydämenasioita. Olemme iloisia voidessamme yhteistyössä Suomen World Visionin kanssa vaikuttaa perintöön, jonka jätämme tuleville sukupolville, Innon toimitusjohtaja Niklas Korhonen sanoo.

Innon ja Suomen World Visionin yhteistyö on keskittynyt ensi sijassa puhtaan veden takaamiseen. Inno on omilla lahjoituksillaan ollut mukana saavuttamassa kanssamme merkittäviä ja kestäviä tuloksia jo yli kymmenen vuoden ajan. Viimeisimpänä Inno aloitti ilmastonmuutoksen vastaisen työn lahjoittamalla 50 hehtaaria metsää Etiopiaan.

Lisätietoa Innosta

"Huomiota ulkomaille"

– Ihmisten hyvinvointi ja luonnon monimuotoisuus ovat meille tärkeitä asioita, joita haluamme edistää. Metsitystyön tukeminen tuntui heti PaaPiin toimintaan sopivalta, sillä luonto ja erityisesti metsä eheyttävänä voimana näkyy toiminnassamme isona teemana. Myös lastensuojelu on meille tärkeää, ja mielestämme jokaisella lapsella on oikeus turvalliseen kasvatukseen ja kotiin.

Paapii panostaa lasten ja maapallon tulevaisuuteen! Ostamalla Paapii x World Vision -kampanjatuotteen sijoitat 0,50–1 euroa metsitysmenetelmäämme. Ympäristön lisäksi suojelet maailman haavoittuvimpia lapsia. 

– Olemme todella ylpeitä yhteistyöstä World Visionin kanssa. Yhteistyötuotteet ovat keränneet paljon huomiota varsinkin ulkomailla. Suunnitelmissa on, että yhteistyö jatkuu tulevaisuudessakin, kertoo Paapiin pääsuunnittelija Anniina Isokangas.

Lisätietoa Paapiista

"Sijoitamme tulevaisuuteen"

– Lasten oikeudet ja maapallon suojeleminen merkitsee meille Népralla sijoittamista tulevaisuuteen. World Visionissa yhdistyvät nämä molemmat, ja on hienoa olla tukemassa globaalisti hyvää tekevää järjestöä monien muiden upeiden tukijoiden joukossa. Yhteistyömme on otettu lämpimästi vastaan myös asiakkaidemme parissa, Népran toimitusjohtaja Anna-Mari Niutanen sanoo.

Luonnon hyvinvointi on syvällä Népran arvoissa ja juurissa. Se tukee verkkokauppamyynnissään Suomen World Visionin metsitystyötä Etiopiassa. Jokaisesta verkkokauppaostoksesta lahjoitetaan 12,5 senttiä metsitystyöhön.

Lisätietoa Néprasta

TÄSTÄ SE LÄHTEE

  • Haluatko laajentaa yritystoimintaasi kehittyville markkinoille?
  • Onko yritykselläsi innovaatio, joka toimisi kehitysmaiden olosuhteissa?
  • Haluatko lahjoittamismahdollisuuden verkkokauppaasi tai myymälääsi?
  • Haluatko lahjoittaa mediatilaa tai muuta näkyvyyttä?
  • Haluatko lahjoittaa osaamistasi?
  • Haluatko lahjoittamisen säännölliseksi osaksi liiketoimintaa? Ryhdy yrityskummiksi kehitysmaan lapselle. Saat säännöllisesti tietoa lahjoituksesi vaikutuksesta ja voit viestiä siitä myös sidosryhmille.
  • Onko yritykselläsi jokin muu idea, jonka avulla voisimme auttaa maailman lapsia?