World Visionilla kolmen päivän tehokampanja Afrikan sarven nälänhätää vastaan

2000-luvun ensimmäisen nälänhädän laajetessa World Vision tukijoineen järjestää ympäri maailmaa massiivisen sosiaalisen median kampanjan FAMINE NO MORE, Ei enää nälänhätää. Tavoitteena on auttaa lapsia Afrikan sarven maissa sosiaalisen median keinoin. Ympäri maailmaa toteutettavan kolmipäiväisen tehokampanjan sivustolla julkaistaan myös ajankohtaista tietoa ja kriisialueilla työskentelevien avustustyöntekijöiden videoita.

Sosiaalisen median kampanja toteutetaan 29.─31.8.2011, mutta keskustelun sosiaalisessa mediassa odotetaan jatkuvan pitkälle syksyyn.
─ Sosiaalinen media tavoittaa tehokkaasti ihmisiä ympäri maailmaa ja mahdollistaa nopean toimimisen kenelle tahansa. Panostamme nyt sosiaaliseen mediaan, koska Afrikan sarven tilanteeseen ei näy helpotusta ja vakava aihe ei ole viime päivinä päässyt riittävästi esille mediassa, sanoo kehityspäällikkö Tomi Mäkilä Suomen World Visionilta.

Lapsikeskeistä kehitysyhteistyötä tekevän ja lähes sadassa maassa toimivan World Visionin tavoitteena on auttaa 2,5 miljoonaa Afrikan sarven kriisimaissa elävää ihmistä. Jo nyt yli miljoona on saanut avun järjestön kautta. Vuosikymmeniä Afrikan sarven maissa työtä tehnyt järjestö on erityisen huolissaan yli 2 miljoonasta aliravitsemuksesta kärsivästä lapsesta ja heidän läheisistään. Tällä hetkellä hätä koskettaa lähes 13 miljoonaa ihmistä.

Vieraile kampanjasivulla: www.faminenomore.org

Lisätietoja:

Tomi Mäkilä
digitaalisen viestinnän kehityspäällikkö
tomi.makila@worldvision.fi  
p. 050 500 4835

Unna Lehtipuu
viestintäjohtaja
unna.lehtipuu@worldvision.fi 
p. 043 211 3175