World Visionin lausunto koskien virheellistä uutista

Haluamme korjata virheelliset tiedot, jotka esitettiin brittiläisen Mail on Sunday -lehden verkkouutisessa 17.2. 
 
Väitteet siitä, että World Visionin työntekijät olisivat syyllistyneet Haitin maanjäristyksen jälkeisessä avustusoperaatiossa hyväksikäyttöön eivät pidä paikkaansa. 
 
Kansainvälinen World Vision vastasi Haitin hallituksen johtamalla pakolaisleirillä Cash for Work -ohjelmasta, jolla tuetaan hädänalaisten toimeentuloa ja selviytymistä maksamalla heille palkkaa kunnostus- ja jälleenrakennustöistä. 
 
World Visionin ja sen yhteistyökumppaneiden selvityksissä nousi esiin, että Cash for Work -ohjelman avunsaajia ja leirin paikallisia vapaaehtoisia oli osallistunut väärinkäytöksiin, ml. hyväksikäyttöön sekä mm. sukulaisten suosimiseen vuosina 2010-11. Tapauksiin puututtiin ja ne raportoitiin viranomaisille. Ne on myös raportoitu jo tuolloin kansainvälisen World Visionin julkisissa vastuullisuusraporteissa. 
 
World Visionin lausuntoon kokonaisuudessa pääset tästä: https://www.wvi.org/pressrelease/statement-inaccurate-haiti-reports